De Spellenhoek bedankt Ravensburger voor het ter beschikking stellen van een recensie-exemplaar!

Banana Express

De beoordeling :

Plezier

Educatieve waarde
(kleur- en vormherkenning)

Bestel Banana Express nu op Bol.com

Alle apen aan boord? Dan kan het avontuur beginnen. Voor vier kleine apen is hier heel wat te beleven. De bananenboot vaart rond het eiland. De dobbelsteen beslist hoe ver. Alleen wie helemaal voorin zit, mag uitstappen om spannende avonturen te beleven. De slangenglijbaan, de palmencarrousel en de wiebelende oerwoudbrug wachten op moedige apen.
In dit kinderspel vol apenpret  is het de bedoeling om als eerste langs alle hindernissen te gaan. Met de dobbelsteen wordt bepaald hoeveel stappen een aap vooruit mag in de boot en/of hoeveel plaatsen de boot vooruit vaart. Het aantal ogen van de dobbelsteen mag ook verdeeld worden over de aap en de boot. (Dit is de variant voor kinderen van 5 jaar en ouder) Per (verschillende) hindernis kan iedere speler een bananenkaart ontvangen. Zodra een van de spelers (apen) drie verschillende kaarten heeft verzameld heeft deze gewonnen.

-----------------------------

Banana Express is een kleurrijk en vrolijk kinderspel dat kant en klaar uit de doos komt zetten. Geen gedoe met alles in elkaar steken en een uur opbouwen maar doos openen en klaar! Educatief is het spel in zoverre dat je de kleur van je eigen aap moet herkennen. Ook educatief is het leren tellen van het aantal ogen van de dobbelsteen en dit te vertalen naar het vooruit zetten van je aap of de boot. Het meest belangrijke aan dit spel is het grote spelplezier voor kleine kinderen. Het geeft groot plezier om de aap na een hindernis zo de boot óf het water in te zien roetsjen. Ouders zullen dit spel graag meespelen voor hun kinderen. Kijk maar naar die blije (apen)gezichten om je heen!